• کار در کانادا

    کار در کانادا

      کار همزمان با تحصیل

    یکی از مزایای دانشجویان بین المللی در کانادا این است که دانشجویان میتوانند اجازه کار پاره وقت -حداکثر تا 20 ساعت در هفته-  را در حالی که دانشجو هستید دریافت نمایند.

        یافتن کار

    پیدا کردن کار در کانادا شدنی‌تر از آن است که تصور می‌شود. فقط کافی است از ابزار مناسب استفاده شود. برای پیدا کردن کار روش‌های خیلی زیادی وجود دارد. برای اینکه بهترین کار با توجه به علاقه و نیازتان پیدا شود. باید از همه‌ی روش‌های موجود استفاده کنید تا در آخر قدرت انتخاب بین بهترین‌ها را داشته باشید.

       وب سایت های کاریاب

    وب‌ سایت جستجوی کار به وب‌سایتی می‌گویند که این امکان را به شما می‌دهد که کار مورد نظرتان را در شهر مورد نظرتان با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید. هم‌چنین این امکان را به شما می‌دهند که جستجوی خود را با توجه به نکات مورد نظرتان محدودتر کنید. از بهترین این وبسایت‌ها می‌توان به مانستر، لینکدین و ورکوپلیس اشاره کرد.

    کمپانی ها

    ·         پیدا کردن لیست شرکت‌های مربوط به رشته: با پیدا کردن لیست شرکت‌های کانادایی که به رشته شما ارتباط دارند، می‌توانید با مراجعه به تک تک این شرکت‌ها (از طریق مکاتبه الکترونیکی یا وبسایت یا پیدا کردن رابطه) شانس پیدا کردن کار مناسب برای خودتان را بالا ببرید. همچنین می‌توانید راجع به این شرکت‌ها تحقیق کرده و شرکت متناسب با هدف‌هایتان را پیدا کنید.

    ·         پیدا کردن لیست شغل‌های جدیدبا پیدا کردن لیست شغل‌های جدید یک شرکت (job openings)می‌توانید با تقاضا برای آن‌ها کار مورد نظرتان را بدست آورید.

    پیدا کردن لیست شرکت‌های مربوط به رشته

    ·         آسان‌ترین روش پیدا کردن لیست شرکت های موجود در کانادا مراجعه به سایت لینکداین است. بعد از عضویت و ورود به سایت در قسمت جستجو گزینه‌ی companies را انتخاب کنید و دکمه جستجو را بزنید. سپس در قسمت چپ گزینه‌های زیادی مشاهده می‌شود. با توجه به شهر مورد نظرتان‌، نوع شغل و صنعت دلخواه، اندازه‌ی کمپانی و غیره لیست شرکت‌ها به شما ارایه می‌شود.

    ·         همچنین دانشگاه‌ها لیست شرکت‌های کانادا را در اختیار دانش‌آموزانشان قرار می‌دهند.

    کاریاب

    کاریاب (Recruiter) به کسی میگویند که با شرکتهای مختلف در زمینه تخصصش قرار داد دارد که برایشان کارمند مناسب پیدا کند. کاریاب ها از طریق آشنایان و روابط، وبسایتهای جستجوی کار، ایمیل و غیره افراد را پیدا می کنند و سپاس با آنها تماس میگیرند و کار مورد نظر را معرفی می کنند. شما برای اینکه کاریابها را پیدا کنید چند روش دارید.

    ·         در گوگل جستجو کنید "your-city(eg. montreal) recruitment agencies" و سعی کنید رزومه خود را به آژانس مربوط به مهارتتان بفرستید

    ·         در لینکدین در قسمت اشخاص کلمه "recruiter" را جستجو کنید و با وارد کردن مکان و بقیه پارامترهای مورد نظر، کاریابهای محلی را پیدا کنید

    ·         از دوستان و آشنایانتان که با کاریابها ملاقات کرده اند، اطلاعاتشان را گرفته و مستقیما با آنها تماس بگیرید

    توجه داشته باشید که کاریابها بسیار مایلند که حلقه آشنایانشان بزرگ و بزرگتر شود و بنابرین حتما در شبکه اجتماعی (به خوصوص لینکدین) خود آنها را اضافه کنید و حتما از طریق ایمیل یا تلفن یا شخصا با آنها تماس بگیرید.

    استاد دانشگاه:

    اگر دانشجو هستید حتما برای پیدا کردن کار به استاد راهنما یا هر استادی که می شناسید برای پیدا کردن کار مراجعه کنید. اساتید دانشگاه معمولا در بازار کار آشنا دارند و می توانند شما را به کارفرماها معرفی و توصیه کنند

         مالیات

    مالیات در کانادا بسیار مهم است. هر سال از اوایل ماه فوریه تا آخر ماه آوریل فرم های مالیاتی خود را پر می کنند. در این فرم ها درآمد ها و بعضی هزینه های خود را که می تواند به کاستن مالیات آنها کمک کند وارد می کنند. و اگر در طول سال مالیاتی پرداخت شده باشد آن را نیز در فرمم وارد می کنند.

    در کانادا این مالیات ها به 4 دسته تقسیم می گردد:

    • مالیات بر درآمد

    • مالیات بر فروش

    • مالیات بر املاک و دارایی ها

    • مالیات بر ارزش افزوده

    مزایای مالیاتی

    در کانادا مزایای مالیاتی متعددی از طرف دولت فدرال برای افراد و خانواده ها وجود دارد. اغلب مزایای مالیاتی برای افراد کم درآمد یا دارای درآمد متوسط در نظر گرفته شده است. برخی از این مزایا بشرح زیر است:

    • مزایای مالیاتی فرزندان در کانادا (CCTB)

    • مزایای عمومی مراقبت از کودکان (UCCB)

    • مزایای معلولیت فرزندان (CDB)

    • مزایای مالیات بر درآمد کار (WITB)

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    733 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.