• کار در انگلستان

    کار در انگلستان

    کار همزمان با تحصیل

    یکی از مزایای دانشجویان بین المللی در انگلستان این است که دانشجویان میتوانند اجازه کار پاره وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته را در حالی که دانشجو هستید دریافت نمایند.

    شرايط كار

     معمولا شرايط كاری در بريتانيا خوب است و كاركنان در اين كشور نسبت به ساير كشورهای اتحاديه اروپا ، طولانی ترين ميانگين ساعت كاری را دارند(40 ساعت درهفته ) . اكثركاركنان چهار هفته تعطيلات سالانه دارند و می توان انتظار نوعی پاداش يا كارمزد مازاد بر حقوق ر ا داشت . برای اكثر كارها ، داشتن دانشی كاربردی از انگليسی ضروری است و در شهرهای بزرگ ، خصوصا لند ن ، فرصت های شغلی كوتاه مدت فراوانی وجود دارند

    قانون كار

    درزمان استخدام پرسنل درانگلستان، لازم است از شرایط قانونی مربوط به اشتغال از قبیل قرارداد، اخراج، مهلت اخطار، ساعات كار، مرخصی زایمان، میانگین دستمزد ملی آگاهی داشته و از آنها پیروی كنید. بـرخی از شـرایط قـانونی حائز اهمیت كه باید مورد نظر شما قرار گیرد در این جا ارائه می گردد.

    مقررات ساعت كار

    این مقررات حقوق اساسی و پوشش حمایتی لازم را برای كارگران فراهم نموده، عدم اجبار آنان به اضافه كار اجباری و تعلق چهار هفته تعطیلات با حقوق درسال را برای آنان تضمین می كند.

     ميزان حقوق

     ميزان حقوق در بريتانيا تقريبا به اندازه ساير كشورهای اتحاديه اروپا است ، گرچه بين كمترين و بيشترين مقدار حقوق اختلاف زيادی وجود دارد. بعضی از مشاغل و حرفه ها ، حداقل دستمزد ثابتی دارند و حداقل دستمزد به ميزان 07/3 پوند در ساعت ( در سال 2001 ) برای سراسركشور تعيين شده است . 

    تامين اجتماعی

     در انگلشتان پرداخت حق تامين اجتماعی ( بيمه ملی ) برای كليه كاركنان اجباری است . عضويت از طريق كسردرصدی از حقوق افراد تامين می شود و مقدار آن بستگی به اين دارد كه شما جزو كداميك از پنج گروه اجتماعی هستيد . اين حق عضويت حداقل 4/8 درصد برای دستمزدهای هفتگی 66 پوندی است. به دستمزدهای كمتراز اين مقدار حق عضويت تعلق نمی گيرد.و براساس وضعيت مالی شما تخفيف هايی در نظر گرفته می شود. طرح تامين اجتماعی ، مزايای فراوانی را در اختيار صاحبشان قرار می دهد. از جمله مراقبت های درمانی ، حق عا ئله مندی ، كمك هزينه های بيماری و بيكاری و حقوق بازنشستگی . 

    مالیات

    ماليات بر درآمد

    انگلستان جز كشورهايی است كه پايين ترين نرخ ماليات بر در آمد را دارد كه از حقوق كسر می شود ( PAYE ). سه نرخ ماليات بر درآمد وجود دارد: نرخ تخفيفی 10 درصدی برای درآمدهای كمتر از 1500 پوند، نرخ پايه23 درصدی برای درآمد 1501 پوند تا 000 8 2 پوند و نرخ 40 درصدی كه بايد درآمدهای بالای 28000 پوند پرداخت شود. كسانی كه شغل آزاد دارند، ماليات بر درآمد خود را در دو قسط سالانه می پردازند

    ماليات سود سرمايه (CGT)

     به هر سرمايه ای كه سود بيشتر از 7100 پوند داشته باشد، CGT تعلق می گيرد. در صورتيكه حاصل جمع درآمد و سود كمتر از ميزان معينی باشد ، به سودهای خالص بالاتر از 7100 پوند، 20 درصد ماليات تعلق می گيرد و اگر جمع آنها از اين ميزان بيشتر شود، نرخ ماليات 40 درصد خواهد بود. ساكنان بومی از پرداختCGTمعافند

    ماليات اموال و دارايی ها وجود ندارد . 

    ماليات بر ارزش افزوده / خريد / فروش

     نرخ استاندارد ماليات بر ارزش افزوده برای كليه كالاها و خدمات 5/17 درصد است ، به جز سوخت داخلی كه نرخ آن 8 درصد است . بيشتر غذاها ( بجز غذای موسسات پذيرايی )، ساختمان های جديد ، كفش ولباس كودكان، كتاب ها و روزنامه ها از اين ماليات معاف هستند . 

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    6001 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.