• زندگی در کانادا

    زندگی در کانادا

    هزینه ها :

    هزینه اجاره خانه:

    میزان اجاره منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلاً شهر، محله مورد نظر در شهر، موقعیت مکان مورد نظر در دسترسی به امکانات و خدمات عمومی، تعداد اطاق‌ها و امکانات ساختمان.

    اطاق: Room  عموماً به شکل مبله Furnished وجود دارد. اجاره هر اطاق بسته به امکانات و موقعیت معمولاً بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ دلار در ماه است.

    زیر زمین:  Basement بسیاری از مهاجرین که به صورت خانوادگی به کانادا وارد می‌شوند از این امکان استفاده می‌کنند. اجاره این فضاها بسته به تعداد اطاق، امکانات زیر زمین و دسترسی به امکانات عمومی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار متغیر است.

    آپارتمان اجاره‌ای: Rental Apartment  اجاره این مکان‌ها برای یک واحد یکخوابه بسته به امکانات و سایر عوامل می‌تواند عددی بین ۸۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه باشد.

    خانه: House  گران‌ترین مکان برای اجاره محسوب می‌شود و برای شرایط مختلف بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه هزینه اجاره آن است. هزینه Utility (آب، برق و گاز) هم معمولا با مستاجر است.

    هزینه مایحتاج عمومی: فروشگاه‌های عرضه‌کننده مایحتاج عمومی بسته به موقعیت عمومی مشتریان خود    در چندین سطح قرار دارند. خرید از فروشگاه‌های مربوط به سطوح کم‌درآمد جامعه می‌تواند گاه تا 50 درصد هزینه‌ها را کاهش دهد. توجه داشته باشید که کیفیت محصولات این فروشگاه‌ها تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر ندارد و پارامترهای دیگری سبب افزایش قیمت می‌شود.

    هزینه خوراک: حدود ۱۵۰ دلار در ماه برای هر نفر.

    هزینه تلفن ، موبایل، اینترنت، برق و آب: بین ۶۰ تا ۲۰۰ دلار، بسته به میزان مصرف می باشد.

    هزینه بهداشت و درمان: درمان به صورت کلی رایگان است. برای دندان، عینک و دارو باید هزینه پرداخت که گرانتر از ایران هستند. بهتر است که مهاجران برنامه مناسبی برای حفظ سلامتی، ورزش و پیشگیری انجام دهند تا کمتر دچار این سری از هزینه‌ها شوند.

    هزینه تفریحات: در ابتدا بهتر است از امکانات رایگان کتابخانه‌ها و مراکز تفریحی عمومی استفاده شود که بسیار متنوع است.

    و این نکته را مد نظر داشته باشیم هزینه ها تغییر پذیر هستند به شهر و مکان زندگی و همچنین امکان دارد بعضی از هزینه ها به روز نباشد

    حمل و نقل

    اتوبوس

    اگر مردم با اتومبیل یا دوچرخه سر کار نروند، یا باید پیاده روی کنند، یا اینکه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در بیشتر شهرها، حمل و نقل عمومی، به معنی اتوبوس، است. برخی از شهرها هم از لنج مسافربر، تراموا، مترو یا سیستم ترن، استفاده می کنند.

    متروی مونترال

     متروی مونترال بخش اصلی حمل و نقل عمومی زیرزمینی در شهر مونترال، ایالت کبک در کانادا می‌باشد. این مترو توسط شرکت حمل و نقل مونترال اداره می‌شود و در ۱۴ام اکتبر سال ۱۹۶۶ افتتاح شده‌است. این مترو دارای ۴ خط و ۶۸ ایستگاه می‌باشد و طول آن معادل ۷۱ کیلومتر است. متروی مونترال در حال حاضر طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین خط مترو در کانادا است. در روز حدود100000 نفر بطور متوسط  از این مترو استفاده می‌کنند.چهار خط متروی مونترال به این گونه است:خط نارنجی(Henri-Bourassa - Cote-Vertu)،خط سبز(Angrignon - Honoré-Beaugrand)،خط آبی (Snowdon - St-Michel) وخط زرد (Berri-UQAM - Longueuil)،نام های داخل پرانتز نمایانگرمحل ابتدا و انتهای هر خط می باشند.

    استفاده از این مترو بسیار آسان می باشد،فقط کافیست علامت آبی رنگ مترو که نمونه ی آن را مشاهده می کنید بیابید،تنها چیزی که باید بدانید مقصدتان است و اینکه باید وارد چه خطی از متروشوید.

    خطوط هوایی

    از آنجا که کانادا، کشور بسیار پهناوری است، گاهی اوقات، تنها راه رفتن از مکانی به مکان دیگر ظرف چند ساعت به جای چند روز، با هواپیما سفر کردن است. کانادا دارای یکی از شرکت های هواپیمایی ملی و چندین خطوط هوایی منطقه ای است.

    کانادا دارای سه فرودگاه بین المللی اصلی است:

    • تورنتو - تورنتو بزرگترین شهر در کانادا با اتصال پرواز به تقریبا هر کشوری در جهان و هر مقصد دیگری در کاناداست. (فرودگاه بین المللی لستر بی پیرسون)
    • مونترال - پرواز در مونترال، توسط فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودئو، انجام می شود.
    • ونکوور - برای پرواز در داخل یا خارج از ونکوور، یا پرواز به مکان های بین المللی، باید از فرودگاه بین المللی ونکوور استفاده کرد.

    فرودگاه های بین المللی دیگر هم در کشور کانادا، وجود دارد، اما اکثریت آنها تنها پرواز به شهرهای اصلی امریکا را مدیریت می کنند.

    تعدادی از شرکت های هواپیمایی در کانادا:

    قطار

    VIA Rail در تمام مناطق کانادا، به مشتریان خدمات رسانی می کند. ویا حدود 500 قطار در هفته را حرکت می دهد و مسئول بیش از 14000 کیلومتر از مسیر قطار در سراسر کشور است.

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    642 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.