• کار در مالزی

    کار در مالزی

    کار همزمان با تحصیل :

    یکی از مزایای دانشجویان بین المللی در مالزی این است که دانشجویان میتوانند اجازه کار پاره وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته را در حالی که دانشجو هستید دریافت نمایند.

    بازار کار مالزی، محدودیت‌ها :

    برخی از فرصت‏ها در عین حال محدودیت هم هستند؛ تقاضای زیاد برای نیروی کار ارزان در مالزی، باعث شده تا انبوهی از متقاضیان کار از کشورهای چین، آسیای‏ جنوب‏شرقی و شبه ‏جزیره ‏هند در صف ورود به بازار کار مالزی باشند. تنوع نژادی در فعالیت‌های خدماتی به‌خاطر ارتباط مستقیم با زبان و فرهنگ باعث شده که بخش زیادی از این بازار کار به نیروهای کار یا همان نژادی تبدیل شود. به این ترتیب نیروی کار ایرانی با بازار کاری روبروست که پر از متقاضیان چینی، هندی و مالای است.

    یافتن کار  :

    در مالزی روش‏های سنتی جذب نیرو برقرار است اما در عین حال روش‏های مثل بنگاه‏های کاریابی آنلاین، نمایشگاه‏های کاریابی و آزمون‏های دوره‏ای شرکت‏های بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در بین روش‌های فوق سایت‏های کاریابی چون  jobstreet، jobdb  و monster تقریباً سه روش دیگر را هم در داخل مجموعه خود اجرا می‏کنند. روش کلی در این وب سایت ها به این گونه است که امکانی را فراهم کرده تا جوینده کار و کارفرما هر دو در سایت ثبت نام کنند؛ جوینده کار در پروفایل خود علاوه بر مشخصات فردی و اطلاعات تماس، سوابقی از تحصیلات و دوره‌های آموزشی مرتبط تا مهارت‏های شغلی و سوابق کاری خود را قرار می دهد. کارفرما نیز علاوه بر معرفی اهداف، زمینه فعالیت و تخصص‏های مورد نظر شرکت خود، آگهی‏های جداگانه‌ای برای هر فرصت کاری در شرکت را بر روی سایت قرار می‌دهد.

    سایت کاریابی با دسته‌ بندی اطلاعات این امکان را به جوینده کار می‏دهد که در جستجوی خود مناسبترین آگهی‏ها را دریافت نماید. همچنین با دسته‌بندی اطلاعات پروفایل شما، وب‌سایت این امکان را به کارفرمایان می‏دهد که کاندید‏های مورد نظر خود را از نظر نوع تحصیلات، سوابق، مهارت‏های شغلی و میزان حقوق درخواستی بیابند.

    جستجو در اینترنت

    برای یافتن کار از طریق اینترنت نباید تنها به سایت‌های کاریابی آنلاین اکتفا کرد. باید یاد بگیرید هر آنچه مربوط به شغل مورد نظرتان هست را در اینترنت پیدا کنید. از جستجوی مطالبی در مورد چگونه نوشتن رزومه یا cv در حوزه تخصصی‌تان گرفته تا پیدا کردن سایت شرکت‏هایی مربوط به تخصص و تحصیلات، تا سایت‌های مربوط به قوانین کار در مالزی پیدا کنید.

    مالیات بر درآمد

    برخی از درآمدهای خارجی وارده به مالزی معاف از مالیات است. اگر شما اهل کشوری هستید که برای همه چیز باید مالیاتی گزاف پرداخت کنید این معافیت از مالیات سود بالایی را برای شما به همراه دارد، برای اطمینان از این مورد باید در یکی از مراجع مالیاتی مالزی ثبت نام کنید و شواهدی مبنی بر کسر این مالیات در کشور خودتان به مراجع نشان دهید، امکان جلوگیری از این کسر مالیات وجود دارد و این در صورتی انجام می شود که کشور شما دارای یک توافقنامه مالیاتی دو طرفه با مالزی باشد. هر درآمدی که شما در مالزی کسب می کنید مشمول مالیات می باشد و درآمدی که شما از سرمایه ثابت بدست می آورید در طول مدتی که سرمایه ثابت شما در بانک است، نمی تواند مشمول مالیات باشد. یکی از بهترین مشاوران مالیاتی بانکی است که شما سرمایه ثابت خود را در آن گذاشته اید. اگر شما ملکی را خریداری کنید و یا در شرکتهای خصوصی و اداری سرمایه گذاری کنید، اجاره بها، سود سهام و درآمدهای دیگری که شما بدست می آورید مشمول مالیات محلی است. نرخ مالیات برای هر شخص از  28%  تجاوز نمی کند.

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    940 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.