• زندگی در نیوزیلند

    زندگی در نیوزیلند

    شيوه زندگي 

    شركت های برق محلی ، كه اكثرا به بخش خصوصی واگذار شده اند، برق را در نيوزيلند تامين می كنند. قيمت ها مناسب است ، برق 230 ولت و تامين آن معمولا قابل اطمينان است.

    جزيره شمالی تقريبا در همه مناطق لوله كشی گاز دارد اما در جزيره جنوبی فقط شهرهای كريستچرچ و دوندين گاز لوله كشی دارند، ا ما گاز كپسولی فراوان است . نرخ آب معمولا ثابت است و جزو ماليات املاك محلی اخذ می شود، اگر چه برخی منازل جديد ممكن است كنتور آب مخصوص به خود داشته باشند. آب معمولا فراوان است ، با اين وجود در برخی مناطق جزيره شمالی ، خشكسالی هايی اتفاق می افتد.

    هزینه ها

    مسكن : ميانگين قيمت برای خانه ويلايی سه خوابه از 80000دلار نيوزيلند در اتاگو تا 200000 دلار نيوز يلند در اوكلند ( گران ترين شهر ) متفاوت است و ميانگين آن حدود 160000 دلار نيوزيلند است. آپارتمان ها اغلب گران تر از خانه های ويلايی و خانه های نيم مستقل اند چرا كه همه در بخش های مركزی شهر واقع شده اند، در حاليكه اكثر خانه ها در حومه شهرها قرار دارند (زندگی در مركز شهر در سال های اخير مد شده است ). قيمت هايی كه در آگهی ها درج می شوند معمولا حدود 10 درصد بالاتر از ارزش واقعی ملك دربازار هستند.

    تلفن : سيستم مخابراتی نيوزيلند مدرن و كارآمد است و شركت تله كام نيوزيلند (TCNZ) خدمات تلفن را عرضه می كند . مكالمات داخلی رايگان و نرخ ساير مكالمات مناسب است .

    اينترنت : شركت های تامين كننده خدمات اينترنت متعددی در نيوزيلند فعاليت دارند و بيشتر به دليل رايگان بودن مكالمات داخلی ، استفاده از اينترنت روز به روز پر طرفدار تر می شود.

    راديو و تلويزيون انگليسی زبان : نيوزيلند سه ايستگاه تلويزيونی ملی و در برخی مناطق ايستگاههای محلی دارد . سطح برنامه ها چندان خوب نيست و اكثر آنها از استراليا ، انگلستان و آمريكاوارد می شوند. تلويزيون كابلی و ماهواره پرطرفدارترند .

    حمل و نقل :

    کشتی : به طور كلی ، نيوزيلند سيستم ارتباطی خوبی دارد از جمله  کشتی های توریستی (تصویر بالاكه از طریق کانال ها  دوجزيره را به هم متصل می كنند. حمل ونقل عمومی كار آمد و بسيار منظم است و شامل خدمات اتوبوسرانی گسترده ای درمسافت های دور است كه جايگزين خوبی برای سفر با هواپيما محسوب می شود.

     هواپیما : استفاه از هواپيما برای انجام مسافرت های داخلی پرطرفدار است ، اگر چه نرخ بليط چندان ارزان نيست . اين كشور پروازهای بين المللی بسياری دارد كه عمدتا به مقصد اوكلند هستند.

     راه آهن :  نيوزيلند شبكه محدودی راه آهن دارد و بين دو جزيره خط آهن كشيده نشده است . چون خدمات آن سريع و منظم نيست ، بيشتر گردشگران و به منظور ديدن كشور ازآن استفاده ميكنند . ولينگتون شبكه خط آهن قابل اطمينان و سريعی دارد.

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    501 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.