• تحصیل در المان

    تحصیل در المان

    آمارهای رسمی نشان می دهند درصد بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در آلمان را برای آینده آکادمیک خود انتخاب می کنند. آلمان کشوری صنعتی و معروف به قلب اروپاست. این کشور همواره شرایط مناسبی را برای جذب نیروی کارآمد و تحصیلکرده فراهم می سازد. آمارهایی که از سوی مجموعه گاردین منتشر می شود نشان می دهد تحصیل در آلمان پس از تحصیل در استرالیا در رتبه پنجم اولویت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است.
    1. بر اساس رتبه بندی های مختلفی که از معتبرترین نهادها و نظام های رتبه بندی دانشگاه های هر ساله اعلام می شود، دانشگاه های آلمان همواره رتبه و جایگاه های خوبی در میان دانشگاه های دنیا داشته اند. رتبه بندی QS، Shanghay، Times و … این موضوع را تایید کرده اند.
    2. هزینه تحصیل در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. هزینه تحصیل در آلمان در اکثر رشته ها و دانشگاه ها بسیار ناچیز است.
    3. در اکثر رشته ها در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا زبان تحصیل آلمانی و انگلیسی است.
    4. امکان کار جهانی: یکی از مزیت های تحصیل در آلمان امکان کار پس ار فارق التحصیل شدن در کشورهای مختلف دنیاست. تقریبا تمام کمپانی های بزرگ دنیا دانشگاه های آلمان و مدارک صادر شده از سوی آن ها را تایید می کنند.
    5. دانشجو می تواند پس از یک سال پس از شروع تحصیل در دانشگاه های آلمان رشته تحصیلی خود را تغییر دهد. تغییر رشته در دانشگاه های آلمان به دفعات می تواند انجام شود.
    6. امکان کار پس از فارغ التحصیلی در آلمان: فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان پس از پایان تحصیلات خود به مدت یک سال و نیم اجازه دارند در آلمان به دنبا کار باشند. در صورت پیدا کردن یک شغل مناسب بعد از حداقل دو سال کار و پرداخت مالیات، امکان درخواست اقامت دائم در آلمان وجود خواهد داشت.
    7. بسیاری از دانشگاه های آلمان در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. ۷۱ دانشگاه آلمان در لیست دانشگاه های ممتاز و خوب وزارت علوم ایران هستند.

    آب و هوای آلمان

    آلمان در منطقه ای قرار گرفته است که همواره در معرض بادهای معتدل و خنک غربی و در میان اقیانوس اطلس قرار گرفته است. ریزش باران و بارندگی در تمام فصول سال در آلمان وجود دارد. دامنه تغییر دما در این کشور اندک است.

    زبان تحصیل در آلمان

    در مقطع کارشناسی تحصیل در آلمان به زبان آلمانی خواهد بود و تقریبا هیچ دانشگاهی به زبان انگلیسی رشته ای را ارائه نمی کند. برای تحصیل در دوره کارشناسی در آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 الزامی بوده و متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی آلمان بایستی در زمان ارائه درخواست پذیرش و پیش از اخذ پذیرش به این سطح از زبان آلمانی رسیده باشد. به عبارتی یکی از مدارک بسیار مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی داشتن مدرک زبان آلمانی است. در دوره کارشناسی ارشد تعدادی از رشته ها و دانشگاه ها رشته هایی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند که در این صورت داشتن نمره آیلتس حداقل ۶.۵ برای اخذ پذیرش الزامی است. یکی از مهمترین شرط ها برای درخواست پذیرش در دوره دکترا از دانشگاه های آلمانداشتن مدرک آیلتس ۷ به بالا و یا حداقل مدرک B2 زبان آلمانی می باشد. منبع: تحصیل در خارج

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    502 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.