• آزمونهای دانشگاههای ترکیه

    آزمونهای دانشگاههای ترکیه

    آزمونهای دانشگاههای ترکیه  

    آزمون YOS :

    این آزمون از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول که به منظور سنجش استعدادهای آموزشی پایه شامل هوش و استعداد تحصیلی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و جغرافیای دوره دبیرستان است که ۸۰ سوال ۵ گزینه ای است که بایستی در زمان ۹۰ دقیقه به این سوال ها پاسخ داده شود. بخش دوم سنجش سطح اطلاعات متقاضی به زبان ترکی است که در این آزمون به هر داوطلب نمرات A، B و یا C داده می شود. بخش اول سوالات مبنای مهمتری در پذیرش دانشجو است.

    آزمون (YDS(Yavanci Dil Sinavi:

    این آزمون یک آزمون زبان برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد (برخی رشته ها و دانشگاه ها) و برای ادامه تحصیل در دوره دکترا الزامی است. این آزمون سالیانه دو بار در ترکیه برگزار می شود. این آزمون زبان انگلیسی است که در فصل های بهار و پائیز برگزار می شود. این آزمون ۸۰ سوال انگلیسی ۵ گزینه ای است که شامل گرامر و واژگان می باشد. البته باید این گفت این آزمون، یک آزمون داخی است و در داخل ترکیه اعتبار دارد اما متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را دارند بایستی در آزمون تافل شرکت کنند.

    آزمون آلس ALES :

    این آزمون از صد سوال ریاضی (saysal) و صد سوال ترکی استانبولی (sozel) تشکیل شده است. برای پذیرش در دانشکده ها و رشته های فنی و مهندسی نمره بخش سایسال یا همان ریاضی اولویت دارد و در واقع ضریب بیشتری برای آن ها دارد و دانشکده ها و رشته های علوم انسانی که امور مربوط به پذیرش آن ها را انستیتو سوسیال در دانشگاه ها انجام می دهد میانگین نمره این دو برایشان حائز اهمیت است. آزمون آلس هر سال دو بار برگزار می شود.

    آزمون تومر (TOMER) زبان استانبولی :

    دانشگاه های ترک زبان و همینطور دانشگاه هایی که به هر دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می کنند معمولا مدرکی به نام تومر که مدرک زبان ترکی استانبولی است را از متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه درخواست خواهند کرد. این آزمون برای سنجش توانایی های فرد متقاضی در مهارت های ترکی استانبولی است. معتبرترین آرمون تومر را دانشگاه آنکارا برگزار می کند. این آزمون در ایران نیز به صورت آنلاین برگزار می شود و مدرک رسمی آزمون به ایران ارسال خواهد شد.

    ارسال شده توسط: مدیر سایت

    بازدید

    522 مشاهده

    ارسال نظر

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد.